Thursday, August 25, 2005

Nice

Nice is met zo'n 350.000 inwoners de vijfde grootste stad van Frankrijk. Als je door Nice heenloopt is van die omvang echter weinig te merken. Met name in de Vieille Ville, met de kleine steegjes en de oude gebouwen, zou je eerder denken dat je je in een kleinere badplaats bevind.

Wat heel erg opvalt aan de stad is het vele groen en de vele kleuren waarin de gebouwen gemaakt zijn (zie deze foto's). De beroemde Boulevard des Anglais, die langs de kust loopt en mooi versierd is met palmbomen, geeft meteen een vakantiegevoel. In het centrum zijn er overal terassen waar tot laat in de avond genoeg te doen is.

Vanaf Nice zijn (filmfestivalstad) Cannes en de mini-staat Monaco ook gemakkelijk te bezoeken met de trein. Over Monaco, waar we vandaag geweest zijn, zal ik binnenkort iets meer vertellen.

3 comments:

Anonymous said...

Nice is zeker leuk....ben je ook nog naar dat hoge punt geweest, waarbij je een mooi overzicht hebt over Nice ?
Monaco is ook errug leuk, ben beniuwd wat jij ervan vond.
Geniet lekker van je vakanti ;-) 

Reactie van Marco Online ©

Anonymous said...

Lekker nog vakantie voor jou! Mooie stad, Nice! Voor mij zit het er weer op en vanaf maandag ga ik weer stevig tegenaan. Veel plezier nog! 

Reactie van Hendrik

Anonymous said...

Ik was er vorig jaar een week en ik kom er zéker nog eens terug. Ik hoop dat je ook genoten hebt! 

Reactie van dray


Powered by Blogger