Saturday, September 03, 2005

Sudoku

is de puzzelrage van dit moment. Ze staan bijvoorbeeld iedere ochtend in de gratis krant Spits.

Voor de paar personen die nog nooit een Sudoko gezien hebben: het gaat om een vierkant van negen bij negen vakjes, die ook weer onderverdeeld zijn in blokken van drie bij drie vakjes. Enkele van de 81 vakjes zijn al ingevuld.

Je moet proberen om alle andere vakjes ook in te vullen. Hierbij moeten in elke horizontale lijn en in elke verticale kolom de cijfers 1 tot en met 9 precies een keer voorkomen. Verder moeten in elk blok van drie bij drie ook precies eenmaal de cijfers 1 tot en met 9 staan.

Hoewel ik het best leuke puzzels vind, ben ik er nog niet volledig aan verkocht. Hoe zit dat met jullie?

3 comments:

Anonymous said...

Ik heb het wel een keer gezien, maar mij niet gezien, ik kan nog net een grote Japanse puzzel en nu alweer nieuwe rage! Hahaha, nee ben daar niet zo goed in :) 

Reactie van YL

Anonymous said...

ik ben verk(n)ocht! Heerlijk. Ik heb al twee boekjes ervan en die in de Spits! maak ik elke dag. Ik hou er wel van. 

Reactie van René

Anonymous said...

Check out http://www.sudokuprime.com and play multi-user Sudoku puzzle!

Win a Sony PlayStation Portable by inviting your friends to the party!

Have fun!

Olivier 

Reactie van Olivier Verdin


Powered by Blogger