Friday, September 02, 2005

PSP release

Zo'n driekwart jaar na de release in Japan, en een half jaar na de VS, is de PlayStation Portable gisteren ook eindelijk in Europa uitgekomen.

Vantevoren wist ik nog niet zeker of ik hem meteen zou gaan halen of dat ik toch nog een paar weken zou wachten. Ik had hem dus niet ergens gereserveerd. Maar gisteren leek het mij toch wel leuk om er meteen eentje te halen. Met alle verhalen over de beperkte levering vroeg ik mij af of dat nog ging lukken.

Bij de eerste winkels stond ik meteen achter mensen in de rij die er ook een wilden kopen. Maar alle PSP's bleken uitverkocht te zijn. Na half Utrecht afgezocht te hebben, kwam ik toch een winkel tegen waar ze er nog genoeg hadden. Dus ik heb hem nu!

Ik denk dat ik hem behalve voor games, vooral als internet browser (er zit al een browser in de meegeleverde firmware 2.0) zal gebruiken. Je neemt een PSP nou eenmaal wat sneller mee dan een laptop. Het intoetsen van letters/cijfers is even wennen, maar gaat via een soort van SMS systeem en is toch een stuk handiger dan ik vantevoren verwacht had.

4 comments:

Anonymous said...

Aangezien ik van eind september wat vaker het openbaar vervoer ga gebruiken zit ik er aan te denken, als ik alles op een rij gezet heb om iets te gaan komen om me mobiel te entertainen, word het een muziek speler. (mp3 ding) multimedia iets (divx pod) of iets soortgelijks maar dan om speeltjes te spelen.

Help me master Gadget , show me the wat to the force :D 

Reactie van Arno

Anonymous said...

Ja, vrienden hadden hem al gehaald in Hong Kong, helemaaaal verslaafd... Maar natuurlijk wel heel veel plezier gewenst!! En een fijn weekend ;) 

Reactie van YL

Anonymous said...

Zodra je drie games titels kan noemen die het voor mij de moeite waard maken om zo'n ding ook aan te schaffen, wil ik over aankoop na denken. Voorlopig blijft het nog een duur speeltje 

Reactie van Sunburst

Anonymous said...

@Sunburst Dat ligt natuurlijk heel persoonlijk. Het release aanbod is in ieder geval behoorlijk en er komt nog voldoende uit.

Momenteel uitgekomen:

Ape Academy, World Snooker Championship 2005,WipEout Pure, Coded Arms, Virtua Tennis World Tour, TOCA Race Driver 2, Ridge Racer, Unleashed, Need for Speed Underground Rivals, NBA Street - Showdown, Midnight Club 3 Dub Edition, Metal Gear Acid, F1 Grand Prix, Mercury , MediEvil Resurrection, Lumines, Fired Up, Everybody's Golf, Dynasty Warriors, Archer Maclean's Mercury, World Tour Soccer - Challenge Edition, Darkstalkers Chronicle - The Chaos Tower, Colin McRae Rally 2005

Lumines heb ik als eerste gekocht, dat wordt een klassieker, net als Tetris. Metal Gear Acid wordt denk ik mijn eerstvolgende aankoop. Over de derde twijfel ik nog even. 

Reactie van Steve


Powered by Blogger