Monday, September 05, 2005

Boeken Kettingpost Deel 2

Gisteren heb ik de eerste drie vragen beantwoord van de . Hier is het antwoord op de vierde vraag:

Noem vijf boeken die veel voor je betekenen

Dat zijn deze vijf (voor inhoud van de boeken, zie de links)


Dit was een van de eerste boeken die ik op de middelbare school las voor mijn leeslijst Engels. Ik was in die tijd een beetje uitgekeken op lezen, vanwege al die studieboeken. Maar door het lezen van dit boek, ben ik weer een hoop gaan lezen. En ik geloof ook dat ik vanaf die tijd voornamelijk Engelstalige boeken ben gaan lezen.


Dit boek heb ik voor mijn Franse lijst gelezen. Ik vroeg mij van te voren af of het wel geschikt was voor de lijst, omdat het op veel plaatsen nogal expliciet is. Maar tijdens het schoolonderzoek heb ik juist over dit boek een leuk gesprek gehad met de docente. Het boek is later overigens ook verfilmd.


Het boek sprak mij gewoon ontzettend aan.


Ik heb dit boek al op vrij jonge leeftijd gelezen, omdat het in de boekenkast van mijn ouders stond en ik benieuwd was waar het nou over ging. De verschillende zaken die in het boek aan bod komen hebben heel veel invloed gehad op mijn leven. Ik vind het een aanrader om je persoonlijke effectiviteit te verbeteren.


.
Dit was mijn eerste boek van Ellis en ik was .

4 comments:

Anonymous said...

Leuk dat je het stokje hebt overgenomen. Weer een heel andere keuze dan die van mij. Het herinnert er mij wel aan dat ik nu toch eens die klassieker van Salinger moet lezen. Nog nooit gedaan, moet eens gebeuren. 

Reactie van Martin Visser

Anonymous said...

Hoi Steve,

Wat leuk. Ik heb ze ook allemaal gelezen, behalve de eerste. Misschien toch leuk om dat nu ook eens te gaan doen. We hebben kennelijk toch dezelfde smaak op dat gebied. 

Reactie van René

Anonymous said...

Als je American Psycho van Ellis leest denk je misschien wel twee keer voordat je nog een boek van hem oppakt. Het boek is brilliant, maar er gaat toch wel een behoorlijk zieke geest achter verschuil.
Soort kent soort 

Reactie van Sunburst

Anonymous said...

ik moet zegtgen dat ik eigenlijk geen 1 van die boeken ken. terwijl ik toch behoorlijk wat lees. Leuke log! fijne om te zien dat ik niet de enige ben met blogger:-) 

Reactie van melissa


Powered by Blogger