Monday, August 08, 2005

Bret Easton Ellis

Met de boeken Glamorama, The Informers, Less than zero, American Psycho en The Rules of Attraction in mijn bezit, en de DVD's van de laatste twee genoemde titels, mag ik volgens mij met recht een -fan genoemd worden.

Nadat ik Glamorama gelezen had, was ik meteen verkocht. De komische stijl, de ongelooflijk lange zinnen die gek genoeg toch duidelijk blijven, de absurde plots, de mooi verzonnen conversaties, en de onduidelijke verschuivingen tussen realiteit en verzinsels spreken mij aan in alle boeken van Ellis.

Toevallig zag ik vandaag dat volgende week dinsdag zijn nieuw boek, genaamd uitkomt. Eindelijk! Dit nieuwe boek is een semi-autobiografie die precies in de stijl van Ellis past: een gedeelte is gebaseerd op het verleden van Ellis, terwijl het andere deel compleet bijelkaar verzonnen is.

Die ga ik dus lezen, als het goed is ligt hij begin volgende week netjes in mijn brievenbus!

1 comment:

Anonymous said...

American Psycho. Een van de weinige boeken waar je letterlijk van moet walgen, maar wel brilliant. De rest helaas niet echt veel aandacht aan besteed. Moet ik maar eens doen 

Reactie van Sunburst


Powered by Blogger