Monday, April 04, 2005

Rondje Nederland

Vanavond, na afloop van het werk, heb ik een klein rondje Nederland gedaan. Dat was niet omdat ik daar zo'n zin in had na een dag hard werken, maar omdat er een treinaanrijding was bij Zaltbommel.

Om 17:15 uur ging ik weg op het werk en om 17:53 uur had ik de trein op Amsterdam Bijlmer. Om 18:15 uur werd bij Utrecht omgeroepen dat de trein niet verder zou rijden vanwege een aanrijding bij Zaltbommel. Na wat gegeten te hebben, bleek er (zoals verwacht) nog geen trein te rijden naar Eindhoven. En er werden ook geen bussen ingezet. Dus had ik de trein van 19:02 naar Rotterdam...miste ik om 19:45 in Rotterdam de trein naar Eindhoven, had ik om 19:50 een andere trein ... 20:15 uur Dordrecht... 20:35 aankomst Breda ... 20:37 compleet natgeregend op weg naar een ander perron van station Breda... 20:50 trein naar Eindhoven was 5 minuten te laat ... 20:55 eindelijk in de trein ... 21:10 Tilburg ... 21:35 station Eindhoven en 21:50 eindelijk thuis.

En dat was pas 50% van de ellende. De andere 50% had geheel te maken met het fenomeen huishoudbeursbezoeksters. Gepakt en bezakt met tassen vol reclamespul, uiterst nuttige aankopen, en probeersels probeerden zij ook in Zuid-Nederland terug te komen. Energie hadden ze nog genoeg en er was voldoende gespreksstof om eventueel nog twee rondjes Nederland te maken, ware het niet dat de NS rond middernacht geen treinen meer laat rijden.

Morgen weer een rondje Nederland?

5 comments:

Anonymous said...

Liever niet zeker ;)
een rondje nederland lijkt me enkel fijn als je je eraan verwacht

Anonymous said...

Hoe kun je nou natgeregend worden in Breda? Je kunt binnendoor naar alle perronnen :S Vervelend dat je zo rond bent gestuurd door de NS... maar dat is NS eigen...

Anonymous said...

@twotone Haha, ja het kan dus wel; ik kwam aan op dat mysterieuze vijfde spoor dat alleen verlaten kan worden via een trap die...buiten uitkomt! Bovendien kent dat perron geen dak. Kijk maar eens goed als je de volgende keer op Breda staat!! De vier reguliere sporen zijn inderdaad overdekt en verbonden met tunnels.

Anonymous said...

Met een auto zijn omwegen toch vele malen korter dan met de trein. En anders sta ik toch liever in de file.

Anonymous said...

Donderdagavond ging alles weer vrij normaal. Gelukkig maar, want ik moest naar Bussum via Utrecht.


Powered by Blogger