Wednesday, April 06, 2005

Helpdesk?

Met twee adsl-lijnen in mijn huis bij twee verschillende providers, zou ik verwachten nooit meer zonder internet te zitten. Maar helaas, gisteren deden ze het beide slechts heel af en toe. Dat moest dus bijna wel een algehele storing zijn op het KPN netwerk waarover beide providers mij ADSL leveren, of heel erg groot toeval.

Tegen beter weten in belde ik de helpdesk van om even de storing te verifieren. Eigenlijk wist ik dus al dat dat het wel moest zijn, maar ik wilde weten of zij mij dat ook zouden vertellen (tegen 10 cent per minuut).

De man die ik aan de lijn kreeg was vriendelijk, maar deed duidelijk niets met de informatie die ik hem gaf over mijn tweede lijn die het ook niet deed. Nee, van een storing had hij niets gehoord. Keurig volgde hij zijn stroomschema en adviseerde mij eerst om mijn modem eens aan en uit te zetten. Dat had ik natuurlijk zelf al een paar keer gedaan, maar om die man een plezier te doen, deed ik het maar. Dat hielp niets, de adsl lijn wilde maar niet aan gaan. Vervolgens adviseerde hij mij dan om de KPN te bellen om mijn modem opnieuw te laten configureren. Ik heb hem bedankt voor zijn "advies" en opgehangen.

Toen mijn adsl het op een moment een tijdje deed, heb ik eens op de site van mijn tweede provider, , gekeken. En daarop stond inderdaad dat er hier in Eindhoven werkzaamheden waren en dat er bovendien een storing was in mijn buurt. Daar heb je tenminste wat aan, maar dan moet je wel op internet kunnen.

Er stond echter ook het advies om voor actuele mededelingen op Teletekst pagina 122 van Net-5 te kijken en ook daar stonden dezelfde mededelingen. Dat is pas een goed advies voor de volgende keer!

4 comments:

Anonymous said...

2 adsl lijnen? Is dat niet overkill?

Anonymous said...

Bijna ja. De ene is van mijn werk, de andere is van mijzelf.

Anonymous said...

Storingmeldingen van providers die op hun staat.... Degene die dat lezen hebben dan geen last van de storing en die dat wel hebben kunnen dat niet lezen. Dus eigenlijk zijn dat soort meldingen nutteloos. Ja, dan is zo'n teletekst pagina een prima alternatief.

Anonymous said...

Ik moest bijna de hele week op mijn werk loggen en ben voor het eerst van mijn leven in het internetcafé boven de Connaisseur geweest. Belachelijk dat dat bijna vier dagen moest duren. Ik schrijf er morgen een stukje over.


Powered by Blogger