SlowSpeed
Op weg van Brussel naar Roosendaal bleek ik opeens in een van de nieuwe NS Hispeed treinen te zitten die straks over de HSL Zuid gaan rijden. Helaas was het niet zo'n luxe of snelle rit.
Het bleek allereerst dat geen enkele van de wc's open was. Dat is niet zo handig, maar heel erg is het ook weer niet. Behalve als je net naar de wc moet.
Maar op Antwerpen Centraal bleek opeens dat de intercity vanwege blikseminslag en uitgevallen andere treinen, als stoptrein naar Roosendaal zou gaan rijden. Dat betekende een stop op elk van de ruim 10 piepkleine stationnetjes tussen Antwerpen en Roosendaal.
En vanwege allerlei defecte spoorwegovergangen werd het zelf voor een stoptrein ritje een extreem lange rit van ruim 90 minuten, terwijl de intercity normaal maar 30 minuten over dat stuk doet.
De sticker "ik hoor hier eigenlijk niet" op het raam van de HiSpeed trein was daardoor extra toepasselijk...
6 comments:
Waar zouden we zijn... Prettig ritje was dat dus... NS heeft dus zelfs in het buitenland troubles. Dat beloofd wat...
Als ik tijd genoeg heb, vind ik het wel gezellig al die halteplaatsjes.
interieur ziet er wel fris uit. Lijkt op die intercity met gele stoelen. Deze foto is zeker van de 1e klas? Het wordt buiten pas mooi na Roosendaal. Het eerste station wat je dan ziet als je richting Breda reist...
@Rene Ik dacht in eerste instantie ook dat dit 1e klas was, maar dit is 2e klas. De coupe lijkt inderdaad op de intercity coupes met gele stoelen.
Als de HSL eenmaal gaat rijden, verwacht ik niet vaak meer langs Roosendaal en Etten-Leur te komen, aangezien er als het goed is rechtstreekse shuttle treinen Breda-A'pen gaan rijden...
Het is echt een rampstuk tussen antwerpen en Roosendaal. heb al vaak de boemel moeten nemen toen de intercity niet kwam opdagen in Brussel :(
Lang leve het openbaar vervoer..
Post a Comment