Thursday, August 26, 2004

The Village

Vanaf vandaag draait The Village, de nieuwe film van M. Night Shyamalan, in de bioscoop. Ik weet zo goed als zeker dat ook deze film weer een hoop bezoekers zal trekken. Ook dit keer heeft zijn film een spannend thema: Dorpelingen uit een eenvoudige gemeenschap overtreden de afspraak met de mysterieuze bewoners rond het dorp die ze verbiedt buiten hun geïsoleerde gemeenschap te komen.

The Sixth Sense was Shyamalan’s eerste succesvolle film. Hoewel ik de film tamelijk traag vond, zat er ruim voldoende spanning in. Daarnaast maakte het verassende einde de hele film in een keer goed of zelfs geweldig.

De verwachtingen voor volgende films van Shyamalan waren daardoor groot. De volgende film, Unbreakable, leek nog net wat trager dan The Sixth Sense. Bovendien was het einde stukken minder verassend dan die van The Sixth Sense.

Daarna kwam Signs uit. Signs was nog trager dan Unbreakable, gebeurde er eigenlijk wel iets? Toen ik de film bekeek, had ik al mijn hoop gevestigd op een spannend einde dat de veel te lange zit zou belonen. Maar nee hoor, in plaats daarvan kwam er een einde waardoor de film eerder slechter werd dan beter.

De verwachtingen voor The Village liggen dus tamelijk laag bij mij. Maar ja, je weet maar nooit…..we gaan het toch maar eens bekijken.

No comments:


Powered by Blogger