Wednesday, August 25, 2004

Duitse Eurobiljetten

Vanochtend hoorde ik op de radio (bij Ruud de Wild ) dat uit een onderzoekje was gekomen dat van alle Euro biljetten die in Nederlands circuleren, de meeste Duits zijn.

Ik wist het niet, maar net als bij Euro munten is ook van alle Euro biljetten het land van oorsprong te herkennen. De serie-codes van alle Euro biljetten beginnen namelijk met een letter die het land van oorsprong aangeeft. De letter P bijvoorbeeld geeft aan dat een biljet oorspronkelijk uit Nederland komt. De letter Z staat voor Belgie, X staat voor Duitsland en V staat voor Spanje, en zo hebben alle Eurolanden een letter. Er is zelfs een site waar je je biljetten kunt volgen .

Ik heb even in de biljetten die ik bij me had gekeken en wat denk je? Van de vier biljetten was er eentje Frans (code U) en hadden maar liefst drie een serie code die begon met X (Duitsland)!

1 comment:

Anonymous said...

Ik had nog een vraagje waar staan die handtekkeningen op de biljetten voor??

Charel 

Reactie van Charel


Powered by Blogger