Saturday, January 21, 2006

Peper Digitaal Magazine

Ik schreef al eens eerder over het multimediale nieuwsconcept . En Peper schreef al eens vaker iets over mijn weblog. En ook in het papieren nummer van deze week, waarin aandacht wordt besteed aan Digitaal Eindhoven.


Maar Peper brengt ook geregeld een digitaal magazine uit, zoals . Ik moet zeggen dat het me enige moeite kostte om het magazine te openen (Flock lukt niet, Opera ook niet en IE ook niet, in FireFox 1.5 werkt het echter wel prima). Maar het is de moeite van het openen zeker waard.

Ik denk zelf dat magazines best wel eens deze kant op zouden kunnen gaan. Het digitale magazine van Peper ziet eruit als een gedrukt magazine met een inhoudsopgave, pagina's waar je doorheen kunt bladeren, reclames en artikelen. Maar het biedt veel meer een totale beleving dan een gedrukt magazine. Bij de CD recenties in het digitale magazine kun je ook een stukje van de CD horen. Bij de filmrecenties kun je meteen de trailer afspelen. De reclames bevatten mooie filmpjes. Als je je reactie wilt geven op een artikel kan dat. En bovendien ziet het er prachtig uit.

Wat mij betreft mogen er veel meer van dit soort digitale magazines komen!

3 comments:

Anonymous said...

Grappig dat jullie over elkaar schrijven. :) 

Reactie van momoniek

Anonymous said...

Ja de mogelijkheden zijn onbegrensd volgens mij. Ik las van de week dat er zelfs een apparaatje is, dat je kunt aansluiten op je pc en dat geuren verspreidt, die passen bij beelden op internet. Dus naast het luisteren naar het nieuwste album van Amos Lee, ruik je ook de nieuwste geur van Boucheron. Ik vind het fantastisch wat er allemaal kan, maar soms verlang ik ook heel even terug naar de rust. Zoals jij mooi beschrijft tussen het lopen in de bossen als mooie afwisseling met de stadse drukte of andersom... Fijn weekend. Maandag zit ík in Hilversum in een hotel te vergaderen. Zijn daar ook bossen? 

Reactie van René

Anonymous said...

Leuk :D En leuk dat je ook wordt genoemd :D 

Reactie van YL


Powered by Blogger