Sunday, September 17, 2006

PLUK

Een paar weken geleden kondigde KPN het al aan en in de laatste twee weken zie je het ook overal in de media: .

PLUK is een dienst die bestaat uit SMS codes en een persoonlijke website. In kranten en op billboards zie je advertenties voor een bepaald product of dienst. Bij deze advertentie staat een code. Als je deze code naar 7585 (=PLUK) SMSt (je betaalt daarvoor alleen de kosten van een standaard SMS), wordt er op een persoonlijk PLUK-webpagina een link toegevoegd. Die link kun je vervolgens bekijken op je pc en daarmee vind je meer informatie over het betreffende product of dienst.

Ik vind PLUK aan de ene kant best een origineel idee van KPN. Met PLUK kun je snel herinneringen voor jezelf maken, door even een SMS op te sturen. Via de link op je PLUK-pagina vind je dan direct de aanvullende informatie.

Aan de andere kant kun je met hetzelfde gemak ook even een reminder in je telefoon zetten, om later op internet naar het betreffende product of de bepaalde dienst te zoeken. Je hebt dan misschien niet direct een link naar de advertentie, maar het zal ook wel niet zo moeilijk zijn om met een beetje zoeken de juiste informatie te vinden.

Ik ben dus erg benieuwd of PLUK een beetje gaat lopen.

8 comments:

René said...

ik vind het wel leuk die nieuwe ontwikkelingen. Ben ook benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik heb vrijdag een presentatie van Mine gezien. Ook erg leuk. Televisie via adsl. Je kunt bv gewoon je liveprogramma onderbreken om eveneen telefoontje te plegen en daarna weer verder te kijken. Of zelf bepalen dat je wat later naar een programma gaat kijken etc. Lijkt me erg practisch. Ik ga me er eens in verdiepen.

Anonymous said...

Het klinkt misschien wel cru: PLUK zijn voor domme mensen.
Kijk, als je iets ziet dat je graag wilt onthouden maak dan heel gemakkelijk een reminder of een draft-smsje (die je absoluut niet gaat versturen!) en DAN kost jou helemaal niets om voor jouzelf te herinneren.
Als je toch een smsje wilt versturen naar PLUK, dan vraag ik me wel af of je de PLUK wel kan herinneren :)
Maar ach, KPN moet in ieder geval iets proberen. Om het verlies van de 'vaste telefonie'-klanten te compenseren.

Anonymous said...

Heb na het lezen van je epistel nog niet het nut van PLUK kunnen ontdekken. Ik dacht eerst dat het artikel over een niet nader te benoemen Pettenflat zou gaan ;-)

Chantal said...

ik denk dat PLUK vooral geldklopperij is en dat KPN zich beter kan richten op ECHTE belangrijke diensten..... zoals beter en goedkoper telefoneren.

Anonymous said...

ik geloof niet zo in die dingen die KPN bedenkt...ze willen er te sneel geld aan verdienen door het telkens excluxsief KPN te houden...erg ouderwets denken is dat...en aangezien ze ook nog overal de hoofdprijs voor vragen zijn ze mij jaren geleden al kwijt geraakt als klant. En ik vrees dat PUK niet de dienst is waarmee ze mij over de streep gaan trekken...

Anonymous said...

Een grappig idee, maar of het inderdaad aan gaat slaan? Ik betwijfel het...

Anonymous said...

Ik heb het niet vaak, maar nú heb ik toch wel heel erg het gevoel dat er wordt geprobeerd je zo makkelijk mogelijk en zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld af te troggelen....
aldus.

Anonymous said...

Lijkt me allemaal een beetje overbodig.


Powered by Blogger