Wednesday, September 27, 2006

Orange Unique en T-Mobile Thuis

Steeds meer mensen zeggen hun traditionele vaste KPN lijn op. Ze bellen dan met een vaste lijn via via hun internet provider. Of ze gebruiken helemaal geen vaste lijn meer en bellen alleen nog maar mobiel. T-Mobile en Orange spelen op deze trend in met twee nieuwe producten.

Orange bood al een VoIP dienst via haar ADSL netwerk. Ze koment nu met de nieuwe dienst . Je hebt daarbij maar een toestel dat je zowel voor mobiel bellen als voor bellen thuis gebruikt. Als je buitenshuis belt, bel je mobiel via het GSM netwerk van Orange. Als je thuis bent, schakelt je telefoon via WiFi over naar de Livebox, dat is de internet modem/splitter van . Je belt dan thuis met hetzelfde mobiele toestel tegen lage tarieven.

T-Mobile komt met en richt zich op die mensen die hun vaste telefoon lijn helemaal opzeggen. T-Mobile Thuis is een uitbreiding van hun GSM abonnement, waarmee je thuis automatisch mobiel belt tegen lage tarieven. Je huisadres wordt daarbij gemarkeerd aan de hand van de T-Mobile netwerk masten in de directe omgeving van je huis. Hierdoor weet het netwerk dat je vanuit huis (of directe omgeving daarvan) belt, en dan krijg je de lagere tarieven.

Hoewel ik zelf nog niet van plan ben om over te stappen naar een van deze twee diensten, vind ik ze wel handig en bieden ze in ieder geval weer meer keuze.

12 comments:

Anonymous said...

Vodafone Duitsland is koploper in deze trend. Zij introduceerden begin van dit jaar Vodafone zuhause.

Anonymous said...

Al jaren geleden hoorde ik dat dit 'er aan zat te komen'... en nu is het dan eindelijk zover, beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen... :o)
Ik stap voor de functie echter niet over, want ik ben helemaal niet zoveel, dus dat is al die moeite niet waard.
aldus.

Anonymous said...

Je wordt gek van al die keuzes.

Chantal said...

Geen Voip hier, maar wel de KPN eruit vanaf vrijdag en dan digitale telefonie van Casema, in combinatie met internet en digitale TV

Anonymous said...

Laat ze maar lekker concurreren daar in die kantoren...voorlopig blijf ik bij UPC...gewoon een vaste lijn, tegen een vast bedrag en in totaal toch 30 euro per maand goedkoper dan KPN (incl internet)

Anonymous said...

Jeetje.. ik ben echt een ouwe doos met mijn vaste KPN lijntje..

Anonymous said...

Wij zijn onlangs helemaal overgestap op UPC. Was KPN/xs4all, het levert een fixe besparing op. Het is wel een heel gedoe om te veranderen. Dat is waarschijnlijk de reden dat veel mensen blijven zitten waar ze zitten.

Anonymous said...

Wij zijn vanaf 14 september geen klant meer van KPN. Wij hebben @Home Telefonie (5.95 euro p/mnd.) en je bespaart echt meer dan een BasisBellen-abonnement van KPN (19.66 euro p/mnd.)
Je zoekt toch het voordeligste of niet soms ?
Je bent gek als je bij KPN blijft :)

René said...

ik ben blij dat ik bij KPN zit. Misschien wel wat duurder, maar ook kwaliteit, goede service en een bedrijf dat zich helemaal richt op nieuwe ontwikkelingen. Eigenlijk toch nog steeds de beste, ondanks een enkele tegenslag zo nu en dan. Maar dat heb je overal.

Anonymous said...

@Rene: misschien wel wat duurder ?

MISSCHIEN ?
KPN is ZEKER duurder dan de kabelbedrijven. Daarom lopen er zoveel klanten weg bij KPN :)

Anonymous said...

Ik heb zelf ook nog steeds een vaste KPN lijn. Verder bel ik via Tele2 (vast en mobiel) en heb ik een 20 Mbps ADSL Family verbinding van Orange.

Ik denk er vaak over om de KPN lijn eruit te gooien, maar heb het tot nu toe niet gedaan. Maar ik kijk wel met interesse naar alternatieven. Kabel zie ik zelf nog niet als een goed alternatief omdat er op de ADSL markt veel meer concurrentie is. Voor een Chello 20 Mbps betaal je bijvoorbeeld EUR 60 per maand. Orange ADSL Family is dan (zelfs met een KPN vaste lijn) een stuk goedkoper.

Ik geloof niet zo in de goede service van KPN. Ik heb twee ervaringen met ze gehad die dat niet echt aantonen. Toch heb ik wel het idee dat het beter gaat met KPN de laatste tijd. Het moet ook wel, want er is gewoon veel concurrentie.

René said...

het is vervelend als je een slechte ervaring hebt gehad. Dat bepaalt toch voor een belangrijk deel je tevredenheid. Er verandert daar echt heel veel en inderdaad: ze moeten wel. Maar ik voorspel dat ze sterker worden. Eindelijk is de klant ontdekt.


Powered by Blogger