Wednesday, April 12, 2006

Reclame Missers

Reclame kom je overal tegen. De laatste trends zijn in films (valt het je wel eens op dat mensen in films van Sony Pictures altijd een mooie Sony VIAO laptop hebben?), en ook in video games. Maar je hebt natuurlijk ook nog steeds heel veel reclames in kranten en tijdschriften en op tv.

Ik heb niet zoveel tegen reclame. Het is allemaal wat veel, maar er zitten vaak best leuke tussen. Maar ook minder geslaagde.

had vroeger best aansprekende reclames. Maar opeens hebben ze hun slogan veranderd naar "Tea can do that". Dat vind ik dus niks. Het klinkt gewoon niet goed.

En op tv en in de bioscoop zie ik de nieuwe Bavaria reclame liever niet. Daarin zie je een aantal Amerikanen die geen zin meer lijken te hebben in het moderne leven. Ze breken los uit dit bestaan, eten rauw vlees, rennen door het bos en trekken bomen uit de grond. Uiteindelijk komen ze aan bij een kroeg waar ze Bavaria drinken.

Ik vind die reclame niet grappig, niet mooi, er zit niet echt een interessant verhaal in en bovendien vergeet ik iedere keer welk biermerk er bijhoort. Het schijnt dat de reclame iets te maken heeft met de ubersexueel (het vervolg op de metroseksueel)....nou ja het zal wel.

Vind jij dit toevallig wel een geweldige reclame? Welke reclame vind jij dan irritant?

2 comments:

Anonymous said...

ja.. het is niet echt een geweldige slogan.... zonder enige context slaat hij eigenlijk nergens op....
Ik denk dat een slogan op zichzelf moet kunnen staan.
Gelukkig zijn hun producten beter! :D
aldus. 

Reactie van paul prins

Anonymous said...

ik vind vrijwel alle reclame irritant, dus ik kan beter die enkele commercial noemen die ik wel leuk vind. Bovenaan staat die jongen die bij DE (koffie) iets bestelt en steeds wisselt van gedachte. Geweldig, zo heerlijk assertief, dat je je afvraagt hoe iemand het durft. 

Reactie van René


Powered by Blogger