Anti Anti-Reclame
KPN is met een wel heel aparte reclame actie bezig om Simyo te promoten. Ze komen namelijk met een tegenactie Red De Prepaid Beller.
Simyo is een door KPN geintroduceerde goedkopere prepaid vorm van mobiel bellen. Overal hangen Simyo reclames. Op veel Simyo reclames zit echter ook weer een grote gele sticker van Red De Prepaid Beller, die mensen zogenaamd probeert af te houden van het overstappen op Simyo. Red De Prepaid Beller protesteert tegen deze goedkope prepaid vorm, omdat hierdoor de traditionele prepaid beller dreigt uit te sterven. Maar daarmee maken ze indirect wel weer reclame voor Simyo, want alle redenen om traditioneel prepaid te bellen worden op de site van Red De Prepaid Beller belachelijk gemaakt.
Ingewikkeld hoor...
9 comments:
Ik ben blij met jou uitleg, ook al snap ik die actie nog steeds niet helemaal... op hun site vind je ook geen duidelijk uitleg over WAAROM ze dan tégen simyo zijn...
waarmee dan duidelijk wordt dat het een belachelijke actie is en waarschijnlijk simyo alleen maar in de kaart speelt...
of is het misschien juist een éxtra actie van kpn/simyo: anti-reclame is óók reclame....
ofzo...?!
*verward en dat gebeurt niet gauw*
aldus.
Reactie van paul prins
ik ken de achtergronden ook niet, maar het lijkt toch wel erg doordacht. Misschien bepaalde doelgroeppositionering of zo?
Reactie van René
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat KPN zelf achter de Red De Prepaid Beller actie zit. Dus wat dat betreft is het erg doordacht van KPN. Maar toch. Hadden ze niet een wat simpeler en daarmee duidelijkere reclame actie kunnen voeren?
Reactie van Steve
ah! nu ben ik weer 'fris' wakker en heb een helder moment: even een whois gedaan op reddeprepaidbeller.nl en wat blijkt:
Domain name:
reddeprepaidbeller.nl (first domain)
Status: active
Registrant:
KPN Mobile Netherlands
Regulusweg 11
2516 AC 'S-GRAVENHAGE
Netherlands
Dus het IS de KPN zelf....
hmmmm... lijkt me een gevalletje: dit was erg leuk om te máken, maar als buitenstaander niet goed te volgen, dus schiet z'n doel voorbij.
aldus.
Reactie van paul prins
Het doet me denken aan de Wehkamp die met haar anti-reclame voor de gids de aandacht vestigde op de kleinere gids. Ik had het dan ook meteen door. Het is een beetje jammer dat het zo gaat tegenwoordig, maar het is blijkbaar commerciëel een goede manier.
Reactie van Twotoen
Ik snapte er al helemaal niks van. Maar ik ben dan ook geen prepaid beller.
Reactie van peer
Wel erg gaaf bedacht! Toch? ;-)
Reactie van Hendrik
Leek mij wel duidelijk eigenlijk....
Leuk bedacht.
Reactie van Anthony
'T was me nog niet opgevallen deze nieuwe reclame en anti reclame. Inderdaad goeie stunt van KPN, goed bezig weer die reclame makers. Dacht eerst toen ik je verhaal las.... van wanneer is dit stukje blog.. en toen... wanneer ist ook alweer 1 april?
Reactie van satfreak
Post a Comment