Vergelijkende Reclames
Ik zag net de reclame van RouteMobiel, waarin de ANWB min of meer belachelijk gemaakt werd. Direct daarna kwam de reclame voorbij van een of andere kredietverstrekker die zijn tarieven direct vergeleek met die van de Rabobank en ABN Amro.
Een paar jaar geleden mochten reclame makers opeens vergelijkende reclames gaan maken. In het begin gebeurde dat nog heel weinig, maar daarna werd het steeds meer. Meestal werd dat erg subtiel gedaan en werd er bijvoorbeeld een parodie gemaakt op de reclames van de concurrent. Maar de laatste tijd gaat het met de botte bijl en worden er geen middelen meer geschuwd.
Zo'n vergelijkende reclame, geeft mij meestal juist een negatief beeld van zo'n bedrijf. De reclame zou voor mij eerder een reden zijn om juist niet de producten of diensten van dat bedrijf te kopen. Hoe denk jij daarover?
6 comments:
Ik denk er net zo over.....de maatschappij verhard.....ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen
Reactie van Marco Online
ik ben het helemaal met je eens Steven. Negatief. Alleen als het subtiel gaat. En dat kan volgens mij prima.
Reactie van René
Je afzetten tegen andermans negatieve punten is eigenlijk een zwakte, want je moet juist JOUW POSITIEVE punten zó kunnen brengen dat je de ander overtuigt.
Dat geldt in de reclame en in het hele leven!
zo! ;)
aldus.
Reactie van paul prins
Precies, reclame was al erg in de meeste gevallen maar nu wordt het afstotend.
Reactie van Lady_P
Ik kan me een amerikaanse reclame herinerren van een paar jaar geleden. Je zag Cola tegen Pesi wedstrijdtjes houden... wie won er..
Een of andere Limonade kwam tussen bijde en ging er met de vrouw van door. Ik vond dit eigenlijk een goed voorbeeeld van vergelijkende reclame die wel werkt!
Reactie van arno
Van mij mogen ze gerust vergelijken, maar ze moeten elkaar wel met respect blijven behandelen. Anders werkt het bij mij alleen maar averechts.
Reactie van peer
Post a Comment