Monday, August 29, 2005

Terugvlucht

Een paar uur geleden vloog ik alweer terug van Nice naar Schiphol. Vluchten terug naar huis zijn meestal niet zo leuk, zeker niet als je een hele fijne vakantie gehad hebt. Maar de bijzonder heldere lucht maakte deze vlucht toch nog interessant.

Al vanaf Lille werd de daling ingezet en vanaf dat moment waren er een hoop herkenbare plaatsen en gebouwen heel erg duidelijk te zien. Eerst de havens van Antwerpen en daarna de Delta werken in Zeeland, die er ook vanaf de lucht ontzettend imponerend uitzien. Toen kwamen de havens van Rotterdam voorbij, de torens bij het Centraal Station van Den Haag, en Leiden.

Het vliegtuig vloog Schiphol voorbij waarna over Zaanstad en de Beemster gevlogen werd. Na een flinke draai van het vliegtuig was Zaanstad nog beter te zien, met het hoofdkantoor van Ahold, en enkele minuten later was Amsterdam aan de beurt met het westelijk havengebied, Nemo, de Rembrandt-, Mondriaan-, en Breitnertoren naast station Amstel, en de kantoorgebouwen aan de Zuidas. En vervolgens Hoofddorp en Schiphol.

Zo'n terugvlucht wil ik nog wel eens!

5 comments:

Anonymous said...

Welkom terug ;-) 

Reactie van Marco Online ©

Anonymous said...

ik zit meestal aan de niet raam kant, yeb vliegen is niet mijn favorite bezigheid :D  

Reactie van Arno

Anonymous said...

Vliegen is sowieso leuk... :-) 

Reactie van Rose

Anonymous said...

Dan heb je geluk met het weer! Het is nu schitterend! 

Reactie van Twotone

Anonymous said...

Terugblucht heb ik ook flink uit het raam zitten kijken, ik herkende niks, was ook 23:00, maar de lichtjes waren geweldig mooi! Maar ik kan best geloven dat het schitterend was geweest!

Welcome back Steve! 

Reactie van YL


Powered by Blogger