Firefox advertentie
Op 16 december 2004 werd deze Firefox advertentie geplaatst in de New York Times. De twee pagina's grote advertentie werd geïnitieerd door SpreadFireFox en werd betaald door duizenden particulieren die achter Firefox staan en deze open source browser hiermee wilden promoten.
Vandaag zag ik dat er in Nederland ook een initiatief loopt voor een dergelijke advertentie. De organisatoren willen graag een advertentie plaatsen in de Telegraaf en de kosten hiervan liggen op EUR 53,000. Ook hier is het de bedoeling dat de kosten grotendeels betaald worden door particulieren.
Het is wel een typisch fenomeen: grote groepen mensen zamelen geld in om een gratis verkrijgbaar produkt te promoten, gewoonweg omdat ze geloven in dit produkt. Ik vind het een mooi fenomeen in een tijdperk waarin zo veel mensen klagen dat de maatschappij te ver verindividualiseerd is, en dat mensen hun idealen niet meer uitdragen.
3 comments:
Ik heb Firefox wel, maar loop er nog niet echt warm voor. In IE zien sites er toch beter uit.
Volgens mijn statistieken gebruikt ongeveer 8 procent van mijn bezoekers Firefox.
Tja.. en dan kiezen ze voor een krant als de Telegraaf... nee dan heb je wat...
Post a Comment