KPN...altijd dichtbij??
Er zijn maar weinig bedrijven waar ik in het verleden zoveel problemen mee gehad heb als met KPN. Zolang je telefoonlijnen netjes werken is alles ok, maar pas op als je er een probleem mee hebt of als er iets veranderd moet worden. Want dan krijg je te maken met de "service" van de KPN. Lange wachttijden als je ze probeert te bereiken, onduidelijke afspraken die niet nagekomen worden, monteurs die zouden langskomen maar niet verschijnen, en vooral veel, heel veel, wachttijd totdat iets eindelijk geregeld is.
Binnenkort verwacht ik weer de grootste ellende; De ISDN lijnen die ik via mijn werk in mijn huis heb liggen, zullen worden omgezet naar een normale, analoge, lijn en vervolgens zal hierop ADSL worden geïnstalleerd. Daarmee kan ik namelijk een stuk sneller op het bedrijfsnetwerk komen dan met ISDN. Het betekent wel dat KPN minstens drie dingen zal moeten doen: ISDN uitschakelen, ADLS inschakelen, en ondertussen van mijn eigen, analoge, privélijn afblijven.
Je snapt wel dat dat nooit goed zal gaan. Op het werk dachten ze nog even dat KPN op één dag een monteur kon laten komen, ISDN kon uitschakelen, en op dezelfde dag ADSL kon inschakelen. Hoe naief! Inmiddels weten ook zij beter en verwacht men nu dat er best twee weken tussen het uitschakelen van ISDN en het inschakelen van ADSL kan zitten. Wat dus betekent dat ik gedurende die tijd niet vanuit mijn huis op het bedrijfsnetwerk kan.
Twee weken? Ik wacht het wel af en bereid mij alvast voor op het ergste....
No comments:
Post a Comment