Sunday, August 22, 2004

Wat is een WebLog eigenlijk?

Een korte zoektocht op Internet levert al snel wat omschrijvingen:

Wikipedia zegt: "Een weblog is een website die regelmatig – soms meerdere keren per dag - vernieuwd wordt en waarop de geboden informatie in chronologische volgorde (op datum) wordt weergegeven. Wie een weblog bezoekt, treft dan ook op de voorpagina de recentste bijdrage(n) aan. De weblogger biedt in feite een persoonlijk logboek van informatie die hij wil delen met zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog."

En in deze WebLog cursus wordt gesteld: "Een weblog, of blog, is een site in een dagboek-stijl. De maker, de weblogger of blogger, plaatst links naar andere webpagina's die hij of zij leuk of interessant vindt. Deze links zijn vaak voorzien van een (kort) stukje commentaar van de weblogger. Een weblog wordt over het algemeen vaak geupdate. De fanatieke bloggers schrijven meerdere malen per dag nieuwe stukjes. De nieuwste berichten komen altijd bovenaan de pagina te staan."

Ik kan mij wel vinden in die omschrijvingen (ik heb hier weinig commentaar op). Ik vrees echter dat ik niet aan de omschijving van een `fanatieke blogger´ zal gaan voldoen.

No comments:


Powered by Blogger